• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79803
+
-

عشایر مرکزی زیر پوشش بیمه  قرار گرفتند

رئیس امور عشایر استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد دام‌های عشایر این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود که همه دام‌های عشایر استان زیر پوشش بیمه قرار گیرند.
«علی‌اکبر منصوری» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به میزان تسهیلات ارائه ‌شده در 6 ماه نخست امسال اظهار کرد: تسهیلات اختصاص یافته در قالب تولید گوشت قرمز ویژه مناطق عشایری یک میلیارد و 700 میلیون تومان و تسهیلات اختصاص‌یافته ویژه خسارت ناشی از خشکسالی 730 میلیون تومان بوده، نگاه دولت در چند سال اخیر به امور عشایری رضایت‌بخش بوده است. 

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای برای بیمه پایه دام عشایر برای نخستین بار در کشور بین سازمان امور عشایر کشور و صندوق بیمه بانک کشاورزی منعقد شد که همه دام‌های عشایری به صورت یارانه‌ای بیمه و ازخدمات بیمه‌ای برخوردار شوند. رئیس امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: در این تفاهم‌نامه قرار بر این شد که 70 درصد هزینه بیمه را دولت و 30 درصد آن را خود فرد پرداخت کند که با استقبال چشمگیر عشایر مواجه شد، به گونه‌ای که 14 هزار رأس دام بیمه شدند، این درحالی است که سال گذشته این رقم صفر بود. 

منصوری بیان کرد: بیش از 80 درصد حق بیمه دام‌های عشایر از یارانه پرداخت می‌شود و به ازای هر رأس دام فقط 13 هزار ریال حق بیمه توسط بهره‌بردار پرداخت می‌شود که برای یک سال از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. وی ادامه داد: در ارتباط با خسارت‌های ناشی از حوادث از جمله حوادث قهری، سوانح طبیعی و بیماری‌های واگیردار و قرنطینه‌ای و به منظور کمک به ثبات و امنیت شغلی عشایر، غرامت بیمه‌گذاران خسارت‌دیده به موقع پرداخت شده است. 

رئیس امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: بیمه در شرایط سخت و در صورتی که مشکلی برای دام‌های عشایر به وجود آید می‌تواند کمک خوبی برای آنان باشد و قطعا در امنیت شغلی عشایر نقش مهمی را ایفا می‌کند. منصوری افزود: ایلات استان مرکزی یکی از متنوع‌ترین جمعیت‌های عشایری کشور است، چراکه از سراسرکشور در این استان ‌زیست موقت دارند که براساس آخرین آمار، جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از 5 هزار نفر در قالب هزار خانوار است که بیشتر در ساوه،زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید